I. Mod de lucru
Modul de lucru, avantaje ale pregătirii prin cursuri și soft educațional, avantajele acestui tip de instruire prin curs la distanță.
Cursanții urmăresc lecția în care se arată modul în care lectorul lucrează în fața lor în timp real pe ecranul calculatorului. Li se oferă explicații audio, observații pe ecran, zone de zoom pe sectoare de interes ale lecției.
Secvențele de instruire sunt structurate gradual, de la simplu la complex, de la observare la raţionament şi apoi la generalizare.
Cum ne asigurăm că veți reține informațiile?
Odată parcursă lecția, cursanții deschid fișierele de exerciții aflate în stadiul inițial corespunzător începutului lecției respective, reiau operațiile demonstrate. Aplică apoi cunoștințele dobândite lucrând în propriul ritm, în confortul căminului propriu.
La sfârșitul lecției, cursantul își evaluează cunoștințele, comparând ce a obținut la final cu fișierele de exerciții din stadiul inițial. Acumularea dobândită se face prin examinarea exercițiilor, duse sau nu la bun sfârșit, corect sau greșit. Dacă s-au parcurs corect toți pașii demonstrați în lecția video, proiectul la care cursantul a lucrat trebuie să fie identic cu proiectul trimis de noi, aflat în stadiul final. Comparația este elementară.
În acest sens, puteți examina din descrieri exercițiile utilziate în cursuri, proiectele atașate, pe baza cărora lucrăm.
Pentru asigurarea retenției informaționale folosim recurența, revenirea la tehnici de lucru studiate în lecții anterioare, apelând la utilizări tot mai complexe a respectivei tehhnici de lucru.
Dacă nu urmez exercițiile asociate lecțiilor video, voi reține tot ce este acolo?
Aceasta este una din cele mai des întâlnite întrebări. Răspunsul este mereu același: pe moment, da.
Durata de supraviețuire a unor informații care nu sunt exploatate imediat și temeinic încă din etapa de asimilare este redusă. Deprinderile și abilitățile se formează în timp, numai și numai exersând.
Iată ce spune unul din cursanții noștri:
„parcă ai avea mereu lângă tine un profesor, îl poţi porni sau opri când vrei tu, îl pui să repete ce și de câte ori vrei tu.”
II. Care sunt avantajele cursurilor video la distanţă?
Spre deosebire de cursurile care au loc la sediul trainerului, cursurile în sală la care trebuie să te deplasezi, să te încadrezi într-un program. Participi împreună cu o întreagă grupă de studiu şi să te adaptezi ritmului comun – ceea ce nu mereu este un avantaj. Transporţi laptopul propriu, îţi instalezi programele necesare, comprimi tot procesul de învăţare într-un timp scurt.
Avantajele cursului la distanţă sunt:
1. Studiaţi în confortul căminului dumneavoastră, în propriul ritm, urmărind lecţiile video, ascultând explicaţiile audio, studiind zonele de zoom din lecţiile video, indicaţiile din căsuţele de detaliere de pe ecran şi lucrând cu fişierele de exerciţii în stadiul iniţial şi final, puse la dispoziţia dvs. pe DVD. În cazul cursanților care asistă în sală la proiectarea – afișsarea acestor lecții, eventual – și recomandăm acest lucru – alături de exersarea practică a tehnicilor din fiecare lecție, există libertatea de lucru individual, de așa numita autoinstruire în comun, alături de alți cursanți, de la care se poate solicita ajutor în cazul în care lectorul este ocupat.
2. Aveţi propriul program de lucru, puteţi extinde sau comprima învăţarea, după disponibilitatea de timp;
3. Nu supuneţi laptopul riscurilor transportului, nu vă asumaţi cheltuieli de transport şi nu pierdeţi timp;
4. Lecţiile video, exerciţiile, documentaţia – toate rămân în posesia dvs., puteţi să le reluaţi sau să apelaţi la ele oricând doriţi.
5. Spre deosebire de cursurile online, unde deşi plătiţi o taxă modică, aveţi acces limitat în timp la tutoriale şi exerciţii. Lecţiile video au din nou avantaje: aveți acces nelimitat în timp la lecții și exerciții.
Cum informaţia este perisabilă, există toate şansele ca peste un timp să uitaţi operaţiile şi tehnicile învăţate.
În situaţia în care lecţiile video sunt însă în posesia dvs., puteţi să apelaţi la ele oricând doriţi. Durata de utilizare a acestora este nelimitată în timp.
III. De ce să nu iau tutoriale gratuit de pe net?
Pentru că, întâi de toate, nu știm ce anume să căutam. Atunci când vrei răspunsuri, trebuie să îți fie clare întrebările!
Puteți găsi ușor tutoriale pe internet, dar nu le puteți găsi structurate în mod compact, urmând un traseu educațional logic, cursiv, coerent, care să aibă o finalitate gândită, structurată.
Pentru că tutorialele gratuite nu au exerciții asociate lectiilor video, astfel încât în urma lor rezolvării lor să dobândiți anumite deprinderi, să înțelegeți o tehnică de lucru, un princpiu, un concept.
Puteți găsi tutoriale pentru subiecte disparate, dar în nici un caz pentru toate temele tratate în aceste cursuri.
„Studiind” în acest mod, veți avea o singură certitudine: aceea că, după ce veți fi depășit o etapă de începător, mereu veți căuta câte ceva, și rareori veți găsi. Iar când veți fi găsit răspunsurile, problemele concrete în fața cărora vă găsiți pun mereu alte întrebări.
Mai mult, niciodată nu veți găsi tutoriale gratuite care să acopere o arie largă de pregătire, realizate de același om, cu o viziune unitară asupra instruirii. Veți urmări puncte de vedere diferite, uneori divergente, iar confuzia va fi și mai mare.
Lucrurile de calitate nu sunt gratuite …
Atestare și certificare, despre autor